Co jest teraz ważne w SEO i na czym się dalej skoncentrować, cz. 2

 

Pojawiające się czynniki SEO, które należy obserwować przez najbliższe dwa lata

Podstawy SEO opierają się na zrozumieniu, czego chce użytkownik i zapewnieniu doświadczenia, które odpowiada i zaspokaja jego potrzeby. Strona internetowa powinna zapewniać łatwość użytkowania, być widoczna i oferować wiarygodne informacje.

Dobrą strategię SEO należy przede wszystkim rozpocząć od postawienia się w sytuacji użytkownika i zadania sobie pytania, czy treść jest naprawdę wartościowa, marka jest godna zaufania, a strona internetowa jest łatwa w użyciu (zwłaszcza na urządzeniach mobilnych).”

– Stan respondenta ankiety SEO

Brzmi prosto. Ale osiągnięcie tego wymaga sumy wielu części.

Wszyscy wiemy, że wciąż istnieją sposoby na oszukanie wyszukiwarek. Jednak, aby zapewnić trwałą widoczność i opłacalną obecność w organicznych wynikach wyszukiwania, ważne jest, aby zwracać uwagę na to, czego chce Google.

Wszystko, do czego dąży Google, opiera się na tym, aby użytkownik miał jak najlepsze wrażenia – a większość trendów SEO jest tego rozszerzeniem.

Dużym osiągnięciem w tym roku były Core Web Vitals i nie jest zaskoczeniem, że w tej chwili jest to najważniejszy nowy czynnik w SEO.

Jednak opinia branżowa jest podzielona co do tego, jak duży wpływ ma to na ranking i widoczność.

(P: Jakie będą najważniejsze pojawiające się czynniki w SEO w ciągu najbliższych dwóch lat? Można wybrać maksymalnie 3 opcje. Otwarte dla wszystkich respondentów, 2325 odpowiedziało. 0,82% wybrało „inne”.)

Kevin Indig z Shopify był zaskoczony, widząc CWV na szczycie pojawiających się czynników i miał to do powiedzenia:

„​To szokujące! Z doświadczenia i wczesnych analiz myślę, że można śmiało powiedzieć, że nic nie wskazuje na to, że CWV ma choć trochę taki sam wpływ jak treść, linki, a nawet tytuły meta”.

Barry Adams również podziela opinię Kevina i powiedział:

„Myślę, że Core Web Vitals jest przereklamowane i nie odgrywa tak dużej roli, jak mogłoby się wydawać. Było dużo zamieszania wokół CWV z powodu bardzo małego efektu. Wyszukiwanie głosowe również okazało się trochę niewypałem i nie wydaje się mieć żadnego wpływu na to, jak robimy SEO.”

Jednak Izzi Smith uważa, że ​​CWV jest czynnikiem, na który należy zwrócić uwagę. Niekoniecznie jako jakikolwiek wpływ na ranking, ale biorąc pod uwagę perspektywę użytkownika.

Powiedziała:

„Wciąż nie jestem przekonany, czy wpływ na ranking zmieni grę, ale myślę, że skupienie się na wydajności i UX witryny jest takie”.

Jeśli weźmiemy pod uwagę, że obecnie tylko 9% uważa, że ​​EAT jest czynnikiem rankingowym, a jedna czwarta (25%) uważa, że ​​jest wschodząca, jest to obszar, w którym należy obserwować wzrost.

Barry Adams podziela tę opinię i powiedział nam, że:

„Udowodnianie, że EAT jest stroną internetową, będzie stawało się coraz ważniejsze. Pojawią się różne nowe sposoby, w jakie strony internetowe mogą prezentować swoje autorytety, których my jako branża jeszcze nie braliśmy pod uwagę. Indywidualna wiedza i autorstwo to interesujący obszar, który moim zdaniem będzie bardziej widoczny”.

SEO mobilne jest uważane za ważny czynnik wschodzący przez prawie 21% specjalistów SEO, a Jamie Indigo postrzega to jako obszar ekspansji Google:

„Google będzie kontynuować nacisk na kolejny miliard użytkowników. Ci użytkownicy korzystają z urządzeń mobilnych średniej klasy, które *nie radzą sobie* z nieprzyzwoicie nieporęcznymi skryptami, które wysyłamy na każdą stronę. Najważniejszy czynnik awaryjny w najbliższych latach? Będzie to pytanie „czy prawdziwi ludzie mogą faktycznie korzystać z tej strony?”

Indigo zaleca również pracę nad swoją witryną w celu spełnienia wymagań Page Experience, które przyniosą korzyści przy przejściu na urządzenia mobilne:

„Chociaż Google oznacza go jako Mobile-First, nadchodzi indeks tylko dla urządzeń mobilnych. Googlebot dziedziczy podstawowe wymagania ze swojej usługi renderowania stron internetowych, Chromium. Twoja witryna musi spełniać te wymagania — które zostały uroczo spakowane razem dla SEO jako Page Experience”.

Mindy Weinstein spodziewała się, że uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja będą wyższe na liście i powiedziała:

„Myślę, że uczenie maszynowe / sztuczna inteligencja będzie jednym z silniejszych czynników w ciągu najbliższych kilku lat i wpłynie na wiele aspektów naszej pracy jako specjalistów SEO, takich jak identyfikowanie intencji wyszukiwania, określanie odpowiednich słów kluczowych i informowanie o strategii treści SEO ”.

Kiedy porównaliśmy odpowiedzi profesjonalistów SEO B2B i B2C na temat pojawiających się czynników, stwierdziliśmy, że:

* 25% specjalistów SEO B2C uważa, że ​​Google Discover jest ważniejszym nowym czynnikiem niż 16% osób w B2B.

* 39% specjalistów SEO B2B uważa, że ​​kluczowe wskaźniki internetowe są ważne, w porównaniu do 33% osób w B2C.

* 17% specjalistów SEO B2C uważa, że ​​Google Passages jest ważne, w porównaniu do 11% osób w B2B.

Różnice w przypadku pojawiających się czynników wśród specjalistów SEO w agencjach w porównaniu z tymi, którzy pracują wewnętrznie, były następujące:

* 24% wewnętrznych specjalistów SEO uważa, że ​​telefony komórkowe to ważny nowy czynnik w porównaniu do 15% agencji.

* 22% agencji uważa, że ​​Google Discover jest ważny w porównaniu do 15% wewnętrznych specjalistów SEO.

* 21% freelancerów uważa, że ​​bezpieczeństwo witryny to nowy czynnik w porównaniu do 12% agencji.

Innym obszarem, który nie znajduje się na naszej liście ankietowej, który należy uznać za nowy czynnik, jest sposób myślenia. Izzi Smith uważa, że ​​SEO jako branża musi przyjąć bardziej holistyczne podejście, aby osiągnąć sukces:

„[Potrzebujemy] zmiany nastawienia. Jestem przekonany, że to już się dzieje po tym, jak zobaczyłem, że User Experience jest uważany za najważniejszy temat na przyszły rok i naprawdę mam nadzieję, że to podtrzymamy.

Aby odnieść sukces w SEO, musimy przyjąć bardziej holistyczne podejście i myślę, że kluczowe jest opracowanie strategii wzrostu i optymalizacji, które na pierwszym miejscu uwzględniają doświadczenie użytkownika i dostępność”.

 

Nad czym specjaliści SEO będą pracować w ciągu najbliższych 12 miesięcy

Zapytaliśmy respondentów ankiety State of SEO, nad którymi obszarami zamierzali pracować w ciągu najbliższych 12 miesięcy, aby uzyskać prawdziwy obraz tego, co zdaniem specjalistów SEO jest naprawdę ważne.

Trendy i pojawiające się czynniki są ważne, ale ważne jest, aby obserwować, co robią inni.

(P: Na jakich głównych obszarach zamierzasz się skoncentrować w przyszłym roku? Można wybrać maksymalnie 3 opcje. Otwarte dla wszystkich respondentów, 2369 odpowiedziało. 1,18% wybrało „inne”).

Nic dziwnego, że na szczycie listy znalazło się doświadczenie użytkownika, które łączy się z Core Web Vitals i aktualizacją Page Experience.

Kevin Indig cieszy się z tego wyniku i skomentował:

„Bardzo podobało mi się, że większość specjalistów SEO będzie pracować nad wrażeniami użytkownika w ciągu najbliższych 12 miesięcy, co wydaje się mieć coraz większy wpływ na wyniki bezpłatnych wyników wyszukiwania i konwersji”.

Ponadto ponad jedna czwarta specjalistów SEO koncentruje się na tworzeniu treści. Znowu nie jest to zaskakujące, ponieważ wiadomo, że dominacja content marketingu jest znana. Jednak wraz ze wzrostem produkcji treści rośnie konkurencja — może to też może być zagrożeniem dla sukcesu?

Barry Adams rozważa położenie większego nacisku na EAT, powiedział:

„Jak zawsze, moje wysiłki SEO będą stopniowo ewoluować wraz z ewolucją algorytmów Google. Mogę położyć jeszcze większy nacisk na EAT, jakość treści i wiedzę fachową. Poza tym większość pozostanie taka sama”.

Porównanie nad czym będą pracować profesjonaliści SEO B2B i B2C w ciągu najbliższych 12 miesięcy:

* 30% specjalistów SEO B2B skupi się na produkcji treści, w porównaniu do 22% w B2C.

* 25% specjalistów SEO B2B skupi się na generowaniu leadów, w porównaniu do 16% osób w B2C.

23% specjalistów SEO B2C skupi się na cyfrowym PR, w porównaniu do 16% osób w B2B.

Odkryliśmy, że istnieją również różnice w skupieniu między agencją a wewnętrznymi profesjonalistami SEO:

* 31% wewnętrznych specjalistów SEO skupi się na produkcji treści, w porównaniu do 23% agencji.

* 21% agencji skupi się na budowaniu listy e-mailowej w porównaniu do 14% wewnętrznych specjalistów SEO.

* 24% wewnętrznych specjalistów SEO skupi się na generowaniu leadów, w porównaniu do 17% agencji.

* 18% freelancerów SEO skupi się na wykazaniu ROI w porównaniu do 8% wewnętrznych specjalistów SEO.

 

Podsumowanie

Na koniec, inne obszary zainteresowania, na których skupiają się niektórzy z naszych ekspertów branżowych, obejmują UX i dostępność.

Jest to obszar, nad którym Izzi Smith powiedziała nam, że będzie pracować:

„Skupiam się bardzo na pomaganiu firmom w łączeniu kluczowych tematów w dopasowane strategie UX witryn i pokazywanie, w jaki sposób SEO to wspiera.

Chcę również poświęcić więcej czasu na tematy związane z dostępnością, a także wspierać firmy w tworzeniu bardziej zrównoważonych stron internetowych o mniejszej emisji dwutlenku węgla”.

Jamie Indigo kontynuuje edukację dotyczącą usługi renderowania stron internetowych, śledząc aktualizacje i społeczności Chromium. Uważa, że ​​„Przyszłość technicznego SEO nie będzie oznaczać siebie jako SEO”. Z pewnością jest to coś do rozważenia.

Artykuł powstał na podstawie wpisu, jednego z większych amerykańskich serwisów: Search Engine Jurnal.